marți, 26 aprilie 2016

Luxul celor Necăsătoriți

My Great Web page
Sînt perechi, cupluri, familii în care venind acasă te simți în centrul armoniei vieții tale, dar există și altă parte a monetei. Am un cunoscut, el mereu evită plecările acasă, nu au oficializat relația cu concubina încă, dar acasă mereu îl așteaptă ea, motanul ei și uneori prietenele care intră la o bîrfă. Omul caută mereu motive după lucru să se rețină la un ceai, e preocupat mereu cu vizitarea diferitor evenimente, nu, nu dorește să facă partă din Boema Chișinăuiană, el are un apartament cu o cameră la Botanica în care 2 oameni și un motan încap, dar nu prea au spațiu pentru intimitatea personală. Într-o relație cum stă cu intimitatea, dacă e un cuplu deschis spre informație, fiecare înțelege că există minuta, ora, ziua sau chiar săptămîna cînd avem necesitatea acelui timp pentru dezvoltarea personală, articolul care ne-a plăcut, cartea pusă în coș pe goodreads de 1 lună, acea pagină pe facebook în care vroiam să mai postez, albumul nou sau vechi de muzică pus pe must liste și acel prieten de pe skype cu care demult n-am vorbit. Însă toate acest chițibușuri ne izolează și atenția strigă, că este pierdută.
Eu am vorbit săptămîna trecută cu o fată mult mai înaltă ca mine, nu e greu să fii mai înalt ca mine la ai mei 1,72, am înțeles că-n ultimii ani fata a vizitat multe țări europene, a zis că a și fost la o petrecere privată a lui Versace sau nuștiu cui acolo, era și Bob Sinclair prin invitați. Iar într-o zi din Milano, la o cafea, a făcut cunoștință cu un ”al nostru”. A trăit cu el împreună 9 luni, s-a săturat de o relație la culme, fără regrete mi-a spus că acum ar dori doar sex și o companie plăcută într-un restaurant sau la un eveniment, spre satisfacția personală, în Europa ea a cîștigat bani frumoși și a deschis o papetărie în Italia, o combină cu diferite fintifliuști, chiar și mîncăruri, ma invitat la o cafea la ea acasă și mi-a făcut diferite bruschete. Eu aveam 100 de lei la mine, am decis să-i cheltui pe o gărafă de vin, de mic mă simțeam incomod cînd un om îmi dădea ceva, mă simțeam obligat să dau înapoi, uneori mă gîndesc că mai bine nimeni să nu-mi dea nimic, sau să dau eu mereu cîte ceva primul ca să nu fiu prin în ipostaza primitorului. M-am simțit zurliu cînd am văzut că-n apartamentul ce-l închiria mai erau cîteva gărăfi de vin, aranjate frumos, eu cu gărafa mea eram intrusul. Discuțiile au mers din start despre relații. Fiecare din noi a avut de suferit în urma unei relații, dar noi nu eram niște romantici obișnuiți, obijduiți, noi eram acei oameni care mai mult suferim de la o prezență excesivă în viața noastră decît de la singurătate. Singurătatea folosită util e un ocean de timp pentru concentrare, iar relația forțată este o mașină euro 4 ce poluiază grav aerul.
După ceva timp a venit prietena ei în ospeție, o altă duduie perfectă din punct de vedere a modelingului, picioarele nu se mai terminau, era machiată decent, ba chiar aș spune fără urme de vulgarisme, fața ei părea fină și catifelată, m-am simțit în ipostaza unei băbuțe ce vrea să tragă un copilaș de boalfe ea s-a întins să-și pună jeaca în cui iar eu m-am zgribulit, nu cumva întîmplător să mi se vadă excitarea, v-am spus mă simțeam foarte complexat și chiar mă întrebam ce caut eu în acest anturaj feminin perfect, 1,72, părul neordonat, netuns. Obrăznicia nu ma lăsat neobservat, repede am turnat un pahar de vin, eu deja devenisem harizmatic, am și pus niște muzică, dacă nu mă-nșel cînta pe fon niște Ohio Players. Am întrebato direct
-Ești într-o relație ? -Nu, chiar nici nu prea ies cu băieții, în mare parte ies cu fetele, urcăm în mașină și ne alegem locațiile, odată la două luni facem cîte o ieșire în europa și acolo mă satur de toate. De toate, ea a folosit cuvîntul toate, cred că era primul pahar de vin, deobicei femeile după primele trei pahare de vin deschid vocabularul lor unde sunt cuvintele necenzurate, Выпила вотку — береги пелотку. Femina in vino nest curator vaginae! și cred că acest tont ”toate” avea să fie înlocuit cu ceva concret, ca să-nțeleg și eu, pulă, fotografii, haine, memorii, alcool, Becherovcă, de ce nu ? Eu în Praga primul lucru pe care am să-l fac am să beau niște Becherovcă. Dă să trecem peste curiozitățile mele banale.

Știți mai demult în filme, acum în Chișinău, căci sîntem cu cîțiva ani în urma civilizației, este această imagine a femeiei puternice, acea Bussines Lady, care lucrează cîte 12 ore pe zi, este îmbrăcată mereu la o limită a albăstriului deschis, cu aceste doamne este mereu greu de discutat pentru că este prezent acest sindrom vechi N.H.H.(nefutută de hăt, hăt.)


Dar uite că în aceste două creaturi cu care eu devoram acel vin,precis că nu l-am mai băut încetișor, chiar așa jucăuș, am deschis a doua garafă și în subconștient mă gîndeam la a treia, norocul meu că avea tirbușon la bucătărie căci altfel trebuia să inventez bicicleta cu furculițe și cuțite, dar mă rog m-am trezit că noi eram la un alt nivel nu la nivelul cela studențesc de schidaneală, eu stăteam cu un nou tip de femeie al societății noastre, mă simțea Columb, eu le-am descoperit, am dat intrebări corecte, am primit răspunsuri sincere, probabil din cauza pauzei lungi de comunicare dintre noi, dar femeile tot timpul sunt mai ușoare și mai sincere cu un om care nu-i țîcăie zi la zi.


Femeile de succes moderne sînt formidabile, plutitoare în propriile principii, nu e o pluteală din acelea nehotărîtă, e o pluteală a ușurinței, a educației. Ele semănau cu două din Îngerii cei a lui Charlie, care nu aveau nevoie de un bărbat pentru a-și confirma siguranța și succesul spre care tind. Ele în genere nu au nevoie de un bărbat în sensul tradițional al cuvîntului, ca să te întorci acasă și acolo să nu fii singură, ca să mai împarți din responsabilități și pe urmă să te căsătorești. Eu le simțeam moderne pentru că ele nu trăiau pentru respectarea echilibrată a compromisului în concubinaj și în viața de familie, nu le simțeam nicidecum egoiste, hidoase, le simțeam ca pe un bussines man care ușor spune nu unei afaceri dubioase, pentru ele în această balanță amoroasă, compromisul și cătușele virtuale înclinau libra sigur în favoarea singurătății. Chiar dacă cuplul este atotsuficient oricum, rar cînd găsești cupluri compatibilă sută la sută, definitiv trebuie să-ți schimbi din port, din maniere și din planuri pentru a satisface această gură mereu deschisă și flămîndă a unei relații. Romanticii cred că relația și dragostea în sine merită orice schimbare în fața mirajului spre care tindem orbește, în această gheară a presiunii sociale din partea familiei, prietenilor și oamenilor necunoscuți. Este ca și cum ai fi șoferul unei rute, în fond tu nu ești pompos vorbind cu șoferul ce-i duce pe pasageri la locul destinației, tu ești doar omul care are o rută prestabilită și îți indeplinești meseria, iar pasagerii sînt niște jertfe ale circumstanțelor vieților sale, care întîmplător nimeresc pe traseul tău, nimic mai mult, nimeni din ei nu ar veni să-ți zică. - Uite tu ai rută, mereu ai visat să ajungi în Paris și eu am visat să mergem în Paris de ce nu acum ? Pentru că-n Paris mergem cu mașina personală, nu cu ruta de la muncă. Creația societății noastră constă în ideea că viața își întîlnește Apoteoza într-o relație și ulterior o căsătorie. Eu am ieșit la baie, vinul mi-a creat ceva presiune în mine, eu nu-s beat deloc, m-am simțit mereu puternic la băutură, acum însă eram un echilibrist în cupola circului la spectacolul vieții mele, nu că n-am stat într-o însoțire mai bună ca-n această seară, dar gîndurile pe care le spuneam parcă prindeau flori în ochii lor. Cîntăream orice cuvînțel nu cumva să o fut jos de la înălțimea podului, era un concert și eu știam, vroiam să ies la bis, dar înainte de toate trebuia să întru în baie. Baia era mare plină de diferite creme, șampunuri, eu m-am uitat la periuța de dinți, era neobișnuită, cu motoraș, mereu am vrut să-mi spăl dinții cu periuță cu motoraș, am dat drumul la apă maxim și mi-am spălat dinți cu acea periuță, apa era zgomotoasă nu cred că m-au auzit. Era foarte comodă, cu niște spori tactili, era și mobilă cînd o luai în mînă, roșie, pe un moment am vrut să strîng bani să-mi cumpăr și eu una la fel. Să ne întoarcem la relațiile noastre...
 
Dar dacă viața ta este întruchiparea tuturor viselor tale, dacă tu ești pe momente complet fericit, sincer să vă spun cred că relațiile pot să vă-ncurce. Da tu poți întîlni un om excepțional, unicat, cu care te simți ca-n sînul lui Dumnezeu, aveți poate și un sex excepțional, diversificat în care vă satisfaceți taote fanteziile. Dar tu îți știi viața ta de holtei, tu îți ai programul, tu știi unde este tot în apartamentul tău drăguț cu placatul lui Jimie Hendrix pe perete. Eu de exemplu țin enorm la apartamentul meu și vreau mereu să îl îmbunătățesc. De exemplu pe perete am făcute hand-made membrii Wu-Tang Clan în ilustrare cu numele fiecăruia din el, poate vine ea, perfectă-unicată și nu vrea să ne mai futem sub privirile lui oarecare Ol Dirty Bastard din Coney Island și eu trebuie să scot totul de pe perete, poate pe dînsa nu o aranjază noua viziune a mea asupra peretelui, mai pe scurt într-o relație mai devreme sau mai tîrziu mereu apare furtuna și să nu te miri dacă într-o zi în loc de pătucul tău călduros în care te-ntindeai gol, fumai o țigară și ascultai Slackwax, o să trebuiască să pui o garderobă, poate într-o zi în genere în casă nu ai să poți bea un pahar de vin în zen. Dar totuși tu nu poți uita acea femei perfectă și ești în ipostaza alegerii nucleare dintre două Finețe, singurătatea și ea, iar alegerea duce la autodistrugere, ea distruge singurătatea ta intimă și adorabilă, iar singurătatea o distruge pe ea perfectă în primă fază.


Într-un fel sau altul tu ești într-o ipostază care te prinde nepregătit, Au apărut cedările, chiar dacă rămîi acasă pentru un sex-maraton nemaipomenit, tu nu ești acolo unde poate te duceai în scopul altor căutări. Poate dacă o aveam pe ea nu era această istorioară. Stăm în centrul Chișinăului eu cu iubita și ne întîlnim cu această prietenă fostă modelier din Milano, totul era să se limiteze la un salut și ce mai faci, dar așa eu sunt în centrul bucătăriei gesticulez ca deobicei, una din ele imi devorează tatuajele, deja nu mă mai simt așa de umil ca de la-nceput, plus că glumele mele capătă cît mai multe hohote, vinul este bun, își face efectul, tot mai mult gînduri murdare despre sex, trec prin capul meu, dar țin din răsputeri să finisăm discuția. Eu imi scot o țigară și mai torn în pahare, Tania, totuși am decis să vă spun numele ei, este și ea fumătoare și a zis că acestei sări minunate nu-i ajunge iz de țigară, cît timp eu vreau să deschid a treia garafă de vin, Tania începe să povestească o istorioară, eu mă simt grăbit de paharele goale și de buzele roșii care se mușcă una pe alta a fetei numărul doi. Tania fumează grațios, mie îmi place, aș futeo, cu țigara în gură. - În Italia,(a început Tania), am făcut cunoștință cu o Doamnă, care mai mult de 10 ani s-a întîlnit cu viitorul ei soț, el era un bussinesman Moldovean, care în anii 2000 a deschis o afacere agricolă în Italia care aducea bani mai ceva ca Parmalatul, Era o sex bombă Made in Moldova, doar că o puteai deosebi de celelalte soții ale milionerilor prin privire, ea avea o privire moldovenească, plină de compasiune, care știe nu din auzite ce-nseamnă limita de sărăcie, așa urmă greu o ștergi din mers, privire, zîmbet și chiar auz. Ați observat des pe ai noștri peste hotare cînd îi strigi mai tare ei tresar, Moldova ne urmărește. Ea tot este bogată, pentru că acești 10 ani ea era carieristă, dar soțul este cu mult mai influent ca subsemnata și totuși în viața din familie, ea povestea că întîmpină greutăți mari, că oricum își schimbă purtarea și modul, viața de familie e ca o altă profesie, pe care trebuie să o combini. Toți am ascultat atent, eu mi-am terminat țigara, eu fumam un Marlboro Blue Ice adus din România, aici ele nu se vînd, țigările au biluță și sunt mentolate, dar ele îs din categoria care îs mentolate fără să apeși biluța, dacă o apeși devin mentă pură. Ele fiind curioase au cerut cîte o țigară, la starea în care eram noi nu mai conta o țigară sau două. Toți 3 am mai aprins țigările, pentru prima dată în această seara s-a auzit musca, defapt nici o muscă nu era în casă, dar ea s-a auzit. Tania a reluat: - De ce atunci te-ai căsătorit după 10 ani de promiscuitate ? Chiar îl mai iubești după atîta timp ? Ea nu putea răspunde răspicat, ochii ei chiar arătau mirați, cum Tania a putut să o întrebe așa ceva. Fiecare femeie dorește să fie împlinită în viața ei amoroasă, să aibă un bărbat, mai frumos ca maimuța iar pentru acest lucru poți liber uita de propriile interese, hobbyuri și să fii ceea ce nu ești cu adevărat. Dar Tania și prietena ei au omis defapt că sîntem în Moldova iar aici fiecare din noi are vecin, fiecare rudă de a noastră are vecin, rudele au prieteni, vecinii au prieteni, și singurătatea ta, lipsa familiei, copiilor te poate transforma într-o țintă publică, defapt nu țintă dar într-un target, în care fiecare simte nevoia de a arunca o țintă. Doar privește, vecina are doi copilași, seara de la muncă vine, face mîncărică, la mare mergem cu multivarca, da mă rog talia ei nu mai e trecută prin inel ca odinioară, dar principalul armonia familiei, iar tu continui să te duci singur acasă cu ideia propriei singurătăți, aceste dubii principalul să nu te refacă, căci singurătatea defapt e o manifestare a libertății, iar libertatea mereu a fost un Lux, așa că timpurile pe care le trăim se confruntă nu cu problema singurătății, căci demult singurătaea nu mai e problemă ci e un lux, iar parteneri sunt multe persoane cu care sîntem împreună, atunci cînd avem un anumit mod, cînd suntem într-o stare, cum starea se termină se schimbă partenerii.


Eu într-un timp ascultam tupa Kooks, Stereophonics, Black Keys, pe la tusofși căutam fete ce se înscriu în acest blazon, cum starea mi s-a terminat eu nu puteam pe un rocker să-l pun să stea pe Alt-J, eu care și futeam ca un rocker, care trăiam ca un rocker, brusc să-mi arăt schimbarea de stare și încă egoistic să o cer de la partener. A treia gărafă a luat sfîrșit, iar eu mă pregăteam să-mi chem taxiul acasă, căci vă dați seama la noi în societate este rar cînd stai între două fete, una să-i zică clar alteia, hai că noi rămînem să facem sex, noi mereu ne ascundem după degete, după pereți și în părerile diferitor oameni, dar aici a fost invers, cu o concluzie în preludiu celei de a 4-a garafă de vin.


Fericirea în viața privată cît pentru bărbați atît și pentru femei este un rezultat, uneori plăcut, uneori plictisitor, dar în nici un caz nu este o realitate obligatorie pentru cel care are cu cine și cu ce se ocupa cele 7 zile din săptămîna. Spre dimineața am plecat spre singurătatea mea.




My Great Web page

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Contact

Noi Primim Autori

Facebook: Între Două Lumi.

Adresa:

Alternosfera te cheamă, Alternosfera te-ndrumă

Scrim:

Cînd vine inspirația in rest We Dont Try

Nokia:

62141009