marți, 29 ianuarie 2013

Despre Liceul Alecsandri

 


Despre Liceul Alecsandri sau Despre Dictatura Unei Doamne.

Stimați Alecsandriști, astăzi scriu această postare doar pentru voi, doar pentru că mi se pare că e incorect ca un liceu ce a dus faima orașului, a Moldovei, în o mulțime de colțuri ale lumii, să fie așa de ușor înlăturat, mutat, modificat, de un om care cînd adoarme noaptea se vizează Președinte a Raionului încă 50 de ani înainte, spaima stadioanelor artificiale. Pe 28 Ianuarie ne-am întîlnit un grup de doritori, și am discutat o probabilă acțiune de protest, un flash-mob, prin care să arătăm nemulțumirea cu situația existentă, cu excesul de putere  pe care îl demonstrează o instituție publică ce e menită să satisfacă nevoile publicului, și să guverneze în interesele localității, iar ei o fac în interesul lor. Am stabilit data, ora, locul, ideea desfășurării flash-mobului, și văd eu că, stabilit a rămas.
   Astăzi am discutat cu directoarea voastră, am fost la ea în cabinet, iam spus care este situația, care este dorința elevilor, care sînt acțiunile priconizate, la carea ea succint a spus,  EU SÎNT COMPLET CONTRA ACȚIUNII VOASTRE, DEOARECE NU EXISTĂ O DECIZIE DEFINITIVĂ A CONSILIULUI, ok, nu există o decizie, da oare boala trebuie prevenită ?  sau să așteptăm să ne îmbolnăvim și apoi să ne tratăm, apoi Doamna Directoare, care e pusă în ,,creslă” în urma unei înlăturări din funcție a domnului Chelaru, decie numită politic, de către PLDM, o Doamnă care este părerea mea o marionetă care urmează să satisfacă anumite plăceri politice a cuiva(știm noi cui), și face un circ bine pus la punct în fața profesorilor, elevilor, presei, ca în realitate să știe bine misiunea ei, și să nu prea vorbească fără permisiune, să nu se revolte,  căci într-un loc ca Alecsandriul nu trebuie  rebeliciune, trebuie un om care să știe cel mai bine două comenzi, Sideti și Aport(pe care doamna în cauză le îndeplinește perfect). Căci daca va fi un om creativ, vertical, deștept, inovator, rebel riscă din elevii care îi are liceul să facă o mulțime de personalități greu de controlat. Tot directoare din frică sau din cauza nuștiu căror sentimente, a făcut adunare cu profesorii imediat ce am plecat eu, a vorbit cu elevii că nici într-un caz să nu meargă la prostest, să nu iasă în piață, că e un truc politic, că e o joacă, că sînt manipulați, și invitați la provocare.  Altfel dînd dovadă de o dictatură completă, adică șeful a venit și a zis nu, da tu trebuie să îndeplinești stimat liceean și profesor,  doamna directoare astfel interzicînd libera exprimare, și orice manifestare a democrației, dînd dovadă de o conducere autoritară dictatorială a liceului. Elevii cred eu că s-au speriat, că mă rog vine directorul, diriginta și zice că nu e bine, și trebuie după idee să te supui, de fapt nu trebuie delocul să vă supuneți, căci lucrurile rele se întîmplă atunci cînd oamenii buni nu fac nimic, și nimeni nicioadată nu o să te primească la un protest cu brațe deschise, protestele sînt pentru  oameni curajoși, și din start protestul este un mers contra sistemului, nu este o joacă de copil, este o responsabilitate, o ambiție, un  curaj, o viziune, un protest este o luptă pentru lucrurile la care tu ții foarte mult iar cineva îți ea acel lucru, sau îl interzice. Doamna directoare va sesiza poliția, și primăria că liceul nu se va implica în protest(pe care în urma acestor acțiuni nuștiu dacă îl voi mai face) însă e oare protestul ei, sau al vostru, oare ea absolvește acest liceu, oare ea și-l  întipărește în memorie, oare ea e Alecsandristă, oare ea păstrează stilul vostru libertin, curajos, nonconformist, nebun, și proaspăt… Nu, acestea sînt lucrurile pe care doar voi le posedați, doar elevii au sfințit acest loc, și voi cedați așa ușor pentru că o LAȘĂ pusă în funcție să vă spună să nu-l faceți. Uneori ca să deveniți eroi, ca să deveniți oameni ce au schimbat ceva, ca să deveniți exemple  trebuie să faceți mai mult decît permite normalitatea, și dacă faceți exact cît e normal să faceți, sînteți mediocri, dacă faceți cu un pas mai mult, sînteți ceea ce vreți să fiți, gîndiți-vă la ce vi se impune, și la ceea ce vreți să realizați, și fiți curajoși, și determinați în dorințele voastră, căci dacă acum renunțați la o simplă  interzicere în liceu, credeți că în viață veți rezista la cu mult mai multe interziceri ? Dacă Romeo renunța la Julieta ?
Eu nu am nimic cu Doamna Directoare, nu am nimic cu ce face ea acum în liceu, poate într-adevăr situația merge spre bine, liceul progresează, poate întradevăr calitatea se îmbunătățește a învățămîntului, însă la moment și în perspectivă cîteva probleme contează, contează liceul să rămînă pe Națională 13, sau dacă și să se mute să se facă într-un mod mai puțin autoritar, să vină consiliul sau oricine doresc să-l mute cu un proiect, să facă adunări cu părinții, cu elevii, poate să construiască alt liceu, sau să facă ceva ultramodern din Gimnaziul Internat, sau sînguri să-și modifice sediul lor, sau să-și facă altă clădire micuță drăguță, sau să se mute ei în Internat. Contează ca să nu se mai rezolve problema într-un așa mod comunist, cu adunări și interzicere, ca să-mi înțelegeți corect critica, gata au trecut acele timpuri cînd încui ușile în școală ca lumea să  nu se manifeste, asta eu urăsc la oameni și mai ales la profesori care-i cred oameni creatori, nu niște cenzori, care contolează și manipulează cu copii. De ce peste hotare, se investește în educație, pentru că asta creează noua generație, creează o pătură socială puternică, informată, nu blea la noi trebuie 30 de boșorogi să mute 500 de copchii, viditeli șineva doarme și visază cum lui a să i se scoale în sediu nou. La urma urmei la gospodari nu cade acoperișul în cap, blană nouă oaie veche.
Cert e un lucru că eu vreau ca voi să știți, și să priviți știrile, în care Directoarea și profesorii, și părinții zic că vor  lupta, și să știți și realitatea, că cînd am venit la ea cu ajutor ea a interzis orice mișcare, ociko jîm jîm, vreau să știți că a zis că nu se va implica, că crede totul un truc, că vrea să lase lucrurile așa cum sînt, voi făceți-vă singuri concluziile, concluziile de ce a căzut podul, de ce anul trecut toate responsabilitățile pentru mutare au căzut pe Ciuvaga, de ce Langa nu era în birou, și de ce gospodarii nu au făcut reparații de vară, de ce Toma nu a ieșit nici acum nici data trecută să dea interviu, de ce se ascunde în spatele subalternilor, de ce Directoarea e verde, și de ce sufletele zbuciumate ale tinerilor se supun ușor.

Vreau să vă rog pe fiecare să dați share la acest articol să distribuiți, și să îmi spuneți prin comentarii pe facebook, dacă merită să mai facem sau nu, Mulțumesc Mult. Dacă strîngem 60 de oameni activi facem, dacă nu.....

Materialul de la Jurnal TV
http://www.jurnaltv.md/ro/start/#elevi-alungati-de-autoritati-7818473

Materialul de la Publika TV
http://www.publika.md/administratia-raionului-ungheni-a-decis-sa-se-mute-in-cladirea-liceului-vasile-alecsandri--cum-ramane-cu-cei-500-de-elevi_1233321.html

Cei care zic că nu am nimic cu Alecsandriul voi ce propuneți că dacă alături de voi se îneacă un om să-l lăsați să se înnece că nu aveți nimic cu el ? Oare nu asta e principiul societății moderne, să ne ajutăm unul pe altul, și în Biblie scrie să-ți ajuți aproapele, oare eu trebuie să-mi bag picioru într-o problemă, deoarece eu nu sînt din familia ei ? Băi oameni buni, lăsați săgețile, nu mai împușcați, fiți mai buni, nu vedeți în tot doar rău, fiți mai oameni în gîndire.

32 de comentarii:

  1. Ei au asteptat momentul ca sa dea un motiv sa ia cladirea!Toma a cautat-o cu lumanarea!Sigur ca trebuie proteste!Directoarea nu trebuie ascultata pentru ca eu stiu ce fel de om este ea si la un moment dat ea poate sa spuie ca tu nu ai invatat in liceul asta si sa nu te bagi in treburile lor!Poate pentru noi esti un leu ,dar pentru ea esti un limbric care se baga mereu!Trebuie protest si gata!Eu invat in acel liceu si imi place cu el ma mindresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca tu inveti in acel liceu . tii comod sa vii in bufetu renovat sau sa iti pui lucrurile in dulapurile noi facute . (cu toate ca putini elevi nu au parte de unu ) . iti place sa profiti de ceea ce a facut ea . no vrem ea sa ne indeplineasca toate mofturile . asa ceva nu exista altii nu au nici 1/10 din ce avem noi treziti-va oameni . Semanam a fi niste ,,fete fitoase ,, care nu stiu ce vor de la pritenii lor !!!! N.C.

      Ștergere
    2. Numai ea isi stie intentiile!Dar poate nu o so mai las sa dea liceul lui Toma si colegii lui care numai la bani viseaza!

      Ștergere
  2. Alecsandriistii (poate ) nu stiu ce vor Nu cunosc intentiile directoarei noastre dar pot spune una . schimbari radicale in scoala au fost facute . Poate ca nici nu a existat om ce a stat in ,,fotoliu ,, fara sa aiba interese proprii . aceasta directoare sta pina la ore foarte tirzii la scoala pentru ca stie ce trebuie sa faca si ce vrea sa faca . In care mod a primit ea propunerea de la Artur nu am inteles`o dar pot spune ca se teme de consecinte , autoritatile ar crede ca elevii au fost manipulati de profesori . cu toate ca nu e asa. Le putem da crezare si lor , e cald si bine acolo unde nu este cearta . iar acum . cind noi stam pe virful cutitului . nimeni nu vrea sa cada .
    Fiecare elev in parte are mai multe fetse spunind ca ar veni la flash`mob in acelasi timp fiind deacord cu directia scolii . Trebuie sa aratam ca ne pasa de scoala noastra . cum ? nu stiu cum .. sa mergem la acest pas si sa realizam ce ne`am propus in acelasi timp fiind ,,mincati,, din alta parte ? sau sa asteptam ca ne dea cu picioru in fund si sa ne alunge din scoala ? Intr`adevar intre doua lumi . si appropo rusine sa le fie celor ce fata de Artur zic ca sunt deacord cu el . iar la doi pasi spun ,, ce treaba are el cu scoala noastra ,, bucurati`va ,,copii,, ca macar cineva incearca sa faca ceva . o miscare. un pas . daca el are alte intentii care nu sunt in folosul nostru , imi pare foarte rau . dar hai sa privim lumea cu ochii deschisi . si nu cu iluzii si pareri false !!!
    Negara Catalina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine spus!Si multumiri lui Artur ca si lui ii pasa de liceul nostru!!!

      Ștergere
  3. Artur ,shezi cuminte. Nu stii nimic despre doamna Covali ca sa o judici. Cum a ajuns ea in postura ei nu conteaza.Conteaza faptul ca ,odata ce a ajuns director ,a facut multe pentru liceu.Ea a invitat mass-media in liceu si a mediatizat problema.
    Inainte sa critici un om care ca tine a fost ,iar tu ca el - nu , gandeste-te de zece ori.A avut motivele ei sa te "sfatuie" sa nu faci ce ai de gand sa faci. "Protestul" vostru poate sa ti se intoarca in mii de cai pe dos.Daca totusi ,vreai sa actionezi - fa totul civilizat si frumos ,mediatizeaza,arata ca directoarea nu a avut dreptate.
    PS: Fara niciun rau- pe viitor,daca te apuci sa te revolti ,criticand pe cineva ,fa-o mai inteligent si mai "corect".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mass-media nu ea a chemat-o în liceu.

      Ștergere
    2. Da ian mai gindestete oleca!Lu covali putin ce-i pasa de liceu asta ii clar!Si ea o devenit directoare pentru ca vroia sa fie intr-o postura mai mare si daca i se dadea sansa sa fie primar lasa si liceu si tot numa ca sa fie primar!!!Oameni ca Covali treb di tinut departe!

      Ștergere
    3. Bine ca toti stiu totul.A vorbi tare si raspicat pot si eu ,doar ca putina incredere am vorbele rostite de un om(sau copil mai bine zis)care gramatica limbii romane la scoala nu a invatat-o.
      Dmna Covali e un om cu priviri moderniste si orizonturi largi. Aveti dulapioare,oglinzi ,caldura vi s-a dat la timp. Bine ca inainte ,cand era dmnul Chelaru ,toti il iubeau ,insa toti inghetau pe coridoare.

      Ștergere
    4. Da la clasa me nu io dat "dulapiore"si vorbesc cum vreu "copchilasule"!!!!!!!

      Ștergere
    5. Nu conteaza unde vrea sa ajunga omul ,conteaza ca face ceva atunci cand a ajuns deja undeva. Ma enerveaza toate aberatiile astea infantile,vorbite de copii care in viata nu ajuns nicaieri si nici nu aspira sa ajunga undeva.

      Ștergere
    6. Ce si trebuia de dovedit - un copil revolatat de faptul ca nu a fost "luat si el in seama".Nu o sa ma mir daca jumatate din cei care o sa posteze comentarii de astea ,au un butthurt strasnic
      PS: Ia seama cum vorbesti cu acei care deja au trecut prin scoala.Mie nu mi-i frica sa spun cine-s. Du-te si-ti fa temele.Si sterge-ti mucii ,te rog.

      Ștergere
    7. Daca tot aveti curajul sa va exprimati atit de direct parerea . poate mai dati si o paranteza cu initialele voastre sau numele . N.C.

      Ștergere
    8. Nu ti-i destul ca scrie sus nu "Anonim" ca la unii ,dar Ion A. ? Daca stii multi "Ioni A." ,norocul meu

      Ștergere
    9. Nouă ne aparține următorul pas, și dacă cineva acum nu a ajuns încă undeva, cu siguranță mîine poate ajunge, sau peste un an. Ion, singur te contrazici, în începutul mesajului spui că nu contează unde vrea să ajungă omul, în sfîrșit spui deja că ar trebui să ajungi. Tu ce ai ajuns ?

      Ștergere
    10. Eu am avut in vedere ca oricine vrea sa devina presedinte ,si daca o ajuns deputat ,ap ce deam sa stea si sa nu faca nimic numai pentru ca vrea sa fie presedinte? Da , in Moldova ,majoritatea asa si fac, nu si doamna Covali .La asta m-am referit ,tu nu m-ai inteles. :)

      Ștergere
    11. Eu nu am nimic personal contra doamnei, și nu am nimic contra faptului că nu a acceptat să susțină flash-mobul, și chiar susțin pluralismul de idei, dar ma deranjat că eu la ea am venit la orele 9 jumate, și am vorbit circa 20 de minute, și după ce am ieșit din cabinet dumneaei, în mod de urgență, a vorbit cu diriginții la o adunare ca să împiedice copii, să vorbească cu ei să nu iasă, după a vorbit cu unii din elevi, și asta mi sa părut suspect, mi sa părut suspect dacă pui cap la cap anumite acțiuni ce s-au întîmplat ieri, și azi.

      Ștergere
    12. Dar ce te iai sa o critici atat de radical ? XD Cine stie de ce se teme ea. Eu oricum cred ca liceul e in maini bune.
      PS: tu nu esti student? Sau ai vacanta de esti pe-acasa? :D

      Ștergere
    13. http://drept.ucv.ro/Educ/orar/12_13_s1/Structura%202012-2013LD.pdf la mine așa arată anul universitar și amu am vacanță, eu critic pentru că nu am încredere mai ales știind relația PLDM între Toma și Ea, știind cum l/au chidanit pe Chelaru, și știind că la noi în Țară azi ești unionist mîine securist, de aceia și critic, cap dacă-i lauzi ap cresc urechile, oricum o să învețe ceva din asta, cum și eu am învățat, și dacă într-un final eu o să fiu cel ce nu am avut dreptate o să mă bucur, unica ce contează, este liceul să rămînă pe Națională 13, sau dacă se mută, se mută într-un sediu nou, ultra-modern.

      Ștergere
  4. Dacă cineva îți pune întrebarea ce am eu cu școala voastră, cum presupun că au fost guri rele, păi sper să înțeleagă, că eu nu am nimic cu școala voastră, eu am ceva cu dreptatea, și cu guvernarea corectă din partea aleșilor locali. Păcat... Directoarea poate a și făcut pentru liceu anumite lucruri, dar...

    RăspundețiȘtergere
  5. Dap cine dar a chemat Mass-Media daca nu directoarea.Eu o stiu ca pe o persoana care fix asa si ar fi procedat.
    Sa fim seriosi - nu a venit de dragul venitului ,deoarece nu e o sfada in parlament :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totul a început de la un articol scris în expresul în acea zi, după Nalyk a preluat, si după preluase prime-ul, și părinții, comitetul părintesc au făcut ședință de urgență, și au chemat presa, unele guri mai spun că Nalyk a mai chemat căcie el lucrase la jurnal, dar nu pot să răspund pentru această informație, și doamna Covali a spus la fel că părinții sau nalyk a chemat presa, unele guri mai spun că pe linie de partid a fost atenționată doamna Covali, dar și domnul Toma chipurile a fost atenționat.

      Ștergere
  6. Elev al clasei a 10-a B sau a 11 -a cei care inca nu au ajuns sa aiba dulapuri . "( sau cei carora nu le ajunge spatiu in clasa ) haii sa ne revoltam . hai sa cerem dulapuri . incercati sa cereti dupa aia sa comentati .daca va apropiati de directoare si intrebati , ati fi aflat ca cei care le confectioneaza intirzie . si nu e de vina administratia. N.C.

    RăspundețiȘtergere
  7. Interesanţi oamenii ăştia cu numele de anonim....Vă temeţi de reacţii la vorbele voastre??? Nu am să comentez prea multe, vreau să expun doar câteva idei... Nu puteţi să nu faceţi legătura între doamna Covali Iurie Toma şi PLDM.Când eu eram în liceu doamna mai "scăpa" câteva vb elevilor în favoarea PLDM-ului.Iar de Toma nici nu mă obosesc să comentez.Unde e stadionul??? doar atata spun.Cât despre reactia doamnei nu e de condamnat ca nu sustine actiunea, dar faptul ca interzice la ceilalti nu mi se pare ok...Putin respect fata de succesele liceului, fiindca la inceputul fiecarui an scolar tot cei de la Primarie, Consiliul Raional erau cei care faceau spume la gura ca se mandresc cu rezultatele elevilor etc etc... Bîrca Ştefan

    RăspundețiȘtergere
  8. E foarte usor sa judeci dupa aparente! Atita timp cit nu ai fost in scoala in perioada in care dna Covali a activat ca directoare nu ai nici un drept sa o judeci.Nu consider ca e corect sa maschezi niste interese nobile in cuvinte si replici dure aduse unei persoane ce a facut atit de multe pentru liceu!Te porti ca un copilas caruia i s-a refuzat jucaria mult dorita!Sa fim seriosi TU NU AI NIMIC CU ALECSANDRIUL iar faptul ca iti impui atit de mult punctul de vedere denota dorinta ta arzatoare de a iti face imagine pe seama acestei situatii..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imaginea mea o face Țolul, Facebookul, și discuțiile personale cu mine, eu mereu am fost un om ce nu am tolerat deciziile șubrede, și interesele personale a cuiva, de acea și am atacat acest lucru.

      Ștergere
  9. Cei care zic că nu am nimic cu Alecsandriul voi ce propuneți că dacă alături de voi se îneacă un om să-l lăsați să se înnece că nu aveți nimic cu el, oare nu asta e principiul societății moderne, să ne ajutăm unul pe altul, și în Biblie scrie să-ți ajuți aproapele, oare eu trebuie să-mi bag picioru într-o problemă, deoarece eu nu sînt din familia ei ? Băi oameni buni, lăsați săgețile, nu mai împușcați, fiți mai buni, nu vedeți în tot doar rău, fiți mai oameni în gîndire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apreciem gestul tau de a ne ajuta dar nici nu putem sa toleram asemenea replici aduse directoarei noastre! primii pasi spre a opri aceasta desfiintare au fost deja facuti asa ca nu vad sensul in a incinge si mai mult spiritele atita timp cit inca nu a fost luata nici o decizie..
      P.S: un "om in gindire" ar ataca opinia nu persoana...

      Ștergere
  10. Dacă cineva îți pune întrebarea ce am eu cu școala voastră, cum presupun că au fost guri rele, păi sper să înțeleagă, că eu nu am nimic cu școala voastră, eu am ceva cu dreptatea, și cu guvernarea corectă din partea aleșilor locali. Păcat... Directoarea poate a și făcut pentru liceu anumite lucruri, dar...

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu de al inceput am stiut ca doamna covali o sa refuze flash mobu ,si voi cind ati auzit ca spune nu si ca nu aveti ce cauta pe piata deodata ati bagat pla in liceu dar inainte sa afle directoare toti erau deacord cu asta sa facem miting dar acum toti ati dat cu curu la gard ce fel de oameni mai sunteti dupa asta nici nu va tineti de cuvint.pot numai sa va compar cu doamna covali: două comenzi, Sideti și Aport(pe care doamna în cauză le îndeplinește perfect) la fel ca voi acesta e activitate extrascolara si directoare nare dreptu sati spuna sa nu vii daca iti iubesti scoala si vrei sa ramina scoala pe strada nationala 13 vina vineri la orele 16 pe piata.unii spun ca inka nimeni nu a luat scoala dar voi ce ashteptati sa vina si sami dea un picior in fund si sa spuna marsh eu unicu nu vreu asha ceva si deasta sunt deacord cu artur la doamna covali ociko jim jim.aceasta e parerea mea numai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acela la care OCIKO NE JIM JIM
      si totusi ascund sub ANONIM,
      cum poti vorbi despre parerea TA , daca tu ,juridic, in societate in genere nu exishti ?

      Ștergere
  12. Nu permiteti aceasta afacere murdara, de ajuns ne-am temut sa ne revoltam, sa ne opunem!!! Va sustin.

    RăspundețiȘtergere

Contact

Noi Primim Autori

Facebook: Între Două Lumi.

Adresa:

Alternosfera te cheamă, Alternosfera te-ndrumă

Scrim:

Cînd vine inspirația in rest We Dont Try

Nokia:

62141009